No entraré en si el cine Capitol reunix condicions o no, encara que sí que vull dir que algú hauria de pensar en la gent major que li agrada el cine i no té possibilitat de desplaçar-se, davant de la qual cosa, algú deuria (no se qui) fer-se càrrec del dit local, insonoritzar-ho i deixar-ho en condicions perquè tot aquell que li agrade el cine no haguera d'agafar cotxe i (repetisc) desplaçar-se.
Ara ve el que realment m'importa: com bé va dir Lidia, fa 10 anys que deixarem de fer les presentacions en el Centre Catòlic, des de llavors estem donant tombs per diferents locals, comptant entre eixos locals la nevera del Trinquet i la carpa.
Tenim clar que la casa de cultura, del carrer Progrés, la podem utilitzar perquè és un local municipal, també sabem (i els done les gràcies per anticipat) que ens cedixen el saló d'actes de Gilet, el local de la casa d'Aragó i si no estic mal informada, el saló de Faura.
Pense que açò no és solució, si totes les falles ( dels sectors 3 i 4) decidírem fer les presentacions en l'aula de cultura (del carrer Progrés) arribaria un moment que hauríem de començar cada vegada mes prompte, sobretot quan coincidiren comissions grans, amb la qual cosa hauríem de fer prou canvis, posar-nos d'acord en les decoracions, en els muntatges i desmuntatges d'escenaris, i tot això comptant que el saló no haguera de ser utilitzat per a les activitats programades per cultura, que seria una altra complicació més.
Des que es va inaugurar la seu de Junta Fallera de Sagunt o Museu Faller, han passat, comptant este exercici, 17 anys, des que es va començar a tractar el local de convencions amb les oficines de Junta i Museu, han tornat a passar (si no m'equivoque) 10 o 11 anys més, mentrestant, els sectors 1 i 2 no tenen problemes de local, pel contrari els altres dos sectors, 3 i 4 tenim tots els problemes, i el mes gros és que entre nosaltres mateixos no tenim nassos a posar solució i ens acomodem a que l'ajuntament gaste diners del contribuent, posant autobusos a la nostra disposició, perquè fem les presentacions fora dels nostres sectors.
Ara de nou he tornat a escoltar que sí es farà el promés (i crec que en el seu moment aprovat) centre de convencions, el que no tinc tan clar és si de nou han de passar 10 o 11 anys més.
Algú té clar que som (més o menys) 4.500 fallers i podem fer que la nostra veu se senta, o hem d'actuar, (com ja es va fer en una altra ocasió per a demanar un local com a Museu) davant de les portes de l'Ajuntament?